Poslovni plan

USLUŽNA PRAONICA

Prihodi mjesečno

120 kg na dan
1.5 EUR po kg
25 radnih dana
~ 4.500 EUR

Troškovi mjesečno

Najam i režije
Održavanje
Djelatnici (2)
Deterdžent i sredstva
Marketing
~ 2.500 EUR

Mjesečna zarada 2.000 EUR

SAMOPOSLUŽNA
PRAONICA

Prihodi mjesečno

15 ciklusa dnevno pranje + sušenje
6 EUR po ciklusu
30 radnih dana
~ 2.700 EUR

Troškovi mjesečno

Najam i režije
Održavanje
Deterdžent i sredstva
Marketing
~ 1.000 EUR

Mjesečna zarada 1.700 EUR

Kako pripremiti poslovni plan

Važnost poslovnog plana

Presudni korak za uspješno ulaganje u samouslužnu praonicu je priprema dobrog poslovnog plana. Premda su poslovni planovi kod vlasnika praonica česta pojava, samo oni koji su dobro promišljeni i sveobuhvatni mogu rezultirati uspjehom. To je zato što dobar poslovni plan ne služi samo praćenju trenutnog financijskog učinka praonice, nego čini i osnovu poslovne odluke o radu i razvoju praonice. Što se poslovnog plana vezanog za praonicu tiče, najbolje bi bilo pripremiti ga s Vašim dobavljačem opreme za praonicu.

Nekoliko je faktora na koje treba obratiti pažnju prije otvaranje praonice:

  1. Tip praonice (samoposlužna ili uslužna)
  2. Izbor i analiza lokacije
  3. Struktura stanovništva i poslovno stanje obližnjih poslovanja
  4. Konkurencija
  5. Financijska strategija
  6. Trajanje najma
  7. Odabir i stručna ugradnja opreme

Tip praonice

Prije potrage za lokacijom praonice, potrebno je odlučiti želite li samoposlužnu ili uslužnu praonicu, jer o toj odluci ovisi tip klijenata koji će koristiti Vaše usluge, a samim tim i lokacija na kojoj su smješteni.

Izbor i analiza lokacije

Nakon što ste odabrali tip praonice, jako je važno posebice ako se radi o samoposlužnoj praonici da odaberete najbolju lokaciju. Praonica mora biti locirana na prometnom, gusto naseljenom području, mora postojati jednostavan pristup i osiguran parking. Osim toga, važno je da je vaša praonica lako vidljiva kako se ne bi izgubila u moru ljudi i objekata.

Struktura stanovništva i poslovno stanje obližnjih poslovanja

Nije, međutim, samo važno utvrditi postojanje visokog broja lokalnog stanovništva; ključno je identificirati tko bi od njih mogao biti Vaš potencijalni korisnik. Uz to, trebalo bi proučiti poslovno stanje lokalnih poslovanja; imaju li odgovarajući parking za korisnike, rasvjetu, posluju li uspješno ili su pred zatvaranjem, i tako dalje.

Konkurencija

Ako na području na kojem želite otvoriti praonicu postoji konkurentska tvrtka, veoma je bitno raspitati se i o njenom stanju; kakav je tip praonice u pitanju, posluje li uspješno, kakvu opremu ima i tako dalje.

Financijska strategija

Jedan od presudnih čimbenika Vašeg uspjeha je svakako i način na koji financirate svoj poslovni pothvat. Financijska budućnost Vaše praonice ovisi i o uvjetima dobivanja i vraćanja sredstava koja ste uložili u otvaranje praonice.

Trajanje najma

Povoljan najam prostora također je među najvažnijim elementima uspješnog projekta otvaranja samoposlužne praonice, a rezultati pregovaranja o njegovoj duljini imaju velik utjecaj na isplativost poslovnog projekta. U interesu je vlasnika da već na samom početku osigura što dulje trajanje ugovora o najmu i da se pri pregovorima oko toga osobno angažira, bez obzira na to je li angažirao pravnog zastupnika ili ne.

Odabir i stručna ugradnja opreme

Prilikom odabira opreme, preporuča se konzultirati iskusnu specijaliziranu tvrtku koja će vam pomoći u odabiru pravog miksa opreme za vašu konkretnu lokaciju. Pomoći će vam odrediti idealan broj strojeva kako biste osigurali maksimalan broj pranja i povrat investicije. Također vam može pomoći u planiranju prostora i odabiru sve opreme koju ćete trebati - perilice, sušilice, uređaji za samo naplatu, automate za deterđent i vreće za rublje, kolica, stolove za slaganje rublja i ostalo.

Za ugradnju profesionalnih uređaja potreban je stručni tim koji opremu prevozi do mjesta ugradnje, učvršćuje za podlogu i spaja na sve potrebne dovodne i odvodne instalacije te pušta u pogon i vrši obuku osoblja na mjestu instalacije.



  • Vođenje posla

    Kada Vaša praonica bude spremna za početak rada, možete pripremiti svečano otvorenje. To je najbolji način da skrenete pažnju na svoju praonicu i kroz niz godina to je isprobana metoda da se osigura početni broj korisnika. Nije potrebno da otvorenje bude osobito raskošno, ali svakako treba biti zapaženi događaj.

    Svečano otvorenje osigurava novootvorenoj praonici neophodni početni impuls koji omogućuje pokretanje njenog uspješnog rada. Jednostavno otvaranje vrata i postavljanje reklamnog natpisa nema ni izdaleka onakvu promotivnu snagu, kakva je neophodna novoj praonici za privlačenje klijenata.

    Dobar marketing izuzetno je važan za uspjeh vaše praonice stoga preporučamo da koristite sve digitalne alate koje imate na raspolaganju. Oni bi trebali uključivati web stranicu, društvene mreže i newslettere.

    Za promociju također koristite:
    • Google i Facebook oglase
    • Blog postove
    • PR članke na relevantnim portalima

    Kako biste izabrali najpogodniju marketinšku aktivnost, neophodno je da ustanovite tko su Vaši potencijalni kupci. Kad to saznate, možete svoje aktivnosti usmjeriti prema tim ciljanim grupama.


  • Poduzetnici trebaju prijatelja

    Jumpstart poslovne ideje obećavaju veliki tržišni potencijal uz nevelika početna ulaganja.

    saznaj više